5.2 Sistemes d'arxiu electrònic

Ofereixen emmagatzematge segur per als documents i fitxers relacionats amb cada expedient, gestionant el cicle de vida de cada document des de la seva creació i registre fins al seu arxiu definitiu (preservació i custòdia). A més de la funcionalitat d'emmagatzematge permet la recuperació i consulta dels documents de cada procediment administratiu tant per part dels empleats de l'Administració com dels interessats en el procediment i tot aixó salvaguardant l'autenticitat i la fiabilitat.

L'implantació electrónica es pot fer mitjançant:




  • Actuar amb eïnes d'ofimàtica. L'ofimàtica és una combinació entre software i hardware que permet crear, manipular, emmagatzemar i transmetre digitalment la informació que es necessita en una oficina per realitzar les tasques quotidianes i aconseguir els seus objectius.



  • Gestors de documents que treballen amb entrons d'intranet. Una intranet és una xarxa informàtica que utilitza la tecnologia del Protocol d'Internet per compartir informació, sistemes operatius o serveis de computació dins d'una organització.


  • Treballar en entrons d'internet. L'internet és un conjunt descentralitzat de xarxes de comunicació interconnectades que utilitzen la família de protocols TCP/IP, la qual cosa garanteix que les xarxes físiques heterogènies que la componen formin una xarxa lògica única d'abast mundial.







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

INDEX

TEMA 1. ELS ARXIUS, PÚBLICS I PRIVATS 1.1.   Introducció 1.2.   Concepte d’arxiu 1.3.   Concepte de document 1.4.   El cicle vi...