Com a complement al PC comptarem amb equips reproductors que
permeten traspassar la informació d’un suport a un altre, o bé per obtindre un
resultat final (entregar un informe en paper, p.ex.), per a poder treballar amb
un conjunt de dades (escanejar un document) o per conservar-lo.
Els més habituals són:
L’escàner, és un dispositiu que fa una lectura d’una
fotografia, d’un text i el retorna en format de bits, que pot fer-se servir per
qualsevol programa de tractament d’imatges i veure’s a la pantalla.
Existeixen diversos tipus d’escàners: de tambor, microformes, de transparències o plans de sobretaula.
La digitalització no és només una forma de reproducció sinó
que permet treballar amb el document mateix, fa possible després buscar-lo per
text complet, per paraules clau i mostra a més la seva imatge.
La impressora dóna sortida en format paper als documents,
com informes, memoràndums, etc...
Abans d’enviar un document a imprimir s’ha d’establir la
seva estructura, capçalera, numeració, marges, tipus i mida de lletra i
comprovar-ho a la vista preliminar. Després, seleccionar la impressora de l’ordinador
que estem treballant en cas de que tingui configurades diferents impressores.
No hem d’enviar treballs indiscriminadament a l’impressora
per no gastar paper o col·lapsar-la.
Hi ha diferents tipus d’impressores que imprimeixen
qualitats diferents: làser, injecció...
Segons la mida del
document potser necessitem d’especials com els plotters (mapes, plànols,
cartells...)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada