1.3 Concepte de document

Un document es la proba o testimoni material d'un fet o acte que una persona física o jurídica de caràcter públic o privat, realitza com a conseqüència de l'exercici de les seves activitats, funcions o tràmits. ELs documents poden ser originals, copies o duplicats, i han especificar  la data  el lloc i l'assumpte pel qual van ser creats.







La informació que conté un document pot estar plasmada en qualsevol suport material o informàtic ( DIN 4, CD, DVD, Disc dur...) amb l'objectiu de conservar-lo en el temps. Segons el suport del document ocuparà un espai o un altre, si es tracta de paper parlarem de volúms o metres lineals, i si es tracta d'arxius electrónics parlarem de megas.









Els documents estan formats pel la informació que conté, el suport i el registre que es la manera de com ha estat fixada la informació. Tenen una serie de peculiaritats que els fan únics:
  • Es fan un a un constituint series.
  • Es produeixen dins de la activitat natural del seu productor.
  • La seva informació es única.
  • El seu sentit ve donat per la pertinença a un conjunt.

Segons la forma de transmetre la informació , els documents poden ser:




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

INDEX

TEMA 1. ELS ARXIUS, PÚBLICS I PRIVATS 1.1.   Introducció 1.2.   Concepte d’arxiu 1.3.   Concepte de document 1.4.   El cicle vi...